Blog
Tanulási kompetenciák

01

jún

0

comm

gyerek nevelés

Category

Tanulási kompetenciák .

Posted in: gyerek nevelés

A tanulási készség egy igen fontos kulcskompetencia mindannyiunk számára, de tény, hogy a gyermekeink azok, akiknél leginkább figyelni kell ennek a készségnek a fejlesztésére, mert sajnos az iskolai tantervben nem szerepel a sikeres tanulási stílus kialakítása. Az Okos Bagoly gyerektábor lehetőséget kínál ennek megváltoztatására.

Amikor tanulási kompetenciáról és a tudás előhívásáról beszélünk, nem elég, ha csak a különböző tanulási stratégiákra, stílusokra, eszközrendszerekre, attitűdökre gondolunk.

Igen, fontos ezek ismerete is, de nem elég.

A már megszerzett – birtokolt – tudást tudni kell új helyzetekben, másfajta környezetben előhívni és aktívan alkalmazni. Ez nem csak diákként, de felnőttként is igen fontos és nélkülözhetetlen készség.

A diákok életében alappillér a tanulásszervezés, többek között az önszabályozott tanulás, hiszen ez a kulcsa a tudás megszerzésének. Ha ez a pillér nem stabil, akkor alapjaiban bukik el a tanulás, a tanulmányi eredmény.

 

„A tanulás egy olyan, tudatosan vezérelt tevékenység, amelyet folyamatosan ellenőrzünk, és az önmonitorozás tapasztalatai alapján módosítjuk a tevékenységet.”

 

Az a tanuló, aki az önszabályozást megfelelően kivitelezi, az az alábbiakra képes:

– magától kezdeményezi a tanulást
– vigye végig a feladatot
– ismerje és használja azt a tanulási módszert vagy módszereket, amikkel a leghatékonyabb
– legyen jól működő stratégiája
– tudja megfogalmazni saját céljait a tanulmányaival kapcsolatban
– önmagáról, mint tanulóról reális képe legyen
– végül de nem utolsó sorban: legyen képes arra, hogy reagáljon a teljesítményére és a tanulására

 

A tanulási folyamat megszervezésének több stratégiája van:

– rugalmas
– merev
– passzív
– szétszórt

Értelemszerűen a rugalmas stratégiák a leghatékonyabbak a diák számára a tanulás során.

 

Mi jellemző a rugalmas stratégiára:

– a tanuló viselkedése célirányos
– céljait dinamikusan tervezik meg
– képesek alkalmazkodni a környezeti változásokhoz

 

A merev stratégia jellemzői:

Ugyan képes a tanulási folyamat szabályozására összpontosítani, de ez annyi energiát igényel tőle, hogy az adott tanulási helyzetek és a hozzá kapcsolódó lehetőségeket már nem tudja elemezni, nem vagy minimálisan képes a visszacsatolásra és az önreflexióra.

 

A passzív stratégia jellemzői:

A tanuló elfogadja az adott szituációt, nem akar változtatni rajta még akkor sem, ha az elvárásaiknak nem felel meg.

 

A szétszórt stratégia jellemzői:

A diák a pillanatnyi helyzet hatása alatt áll. Egyáltalán nincsenek átgondolt tanulási céljai. A szorongás nagyon erősen jelen van az életében, emiatt szinte mindig sikertelen a tanulási tevékenysége

 

Ha a tanuló nem a rugalmas stratégiát alkalmazza, akkor egyre rosszabbak lesznek a jegyei, és egyre kimerültebbé, frusztráltabbá válik. Még ha makacs kitartással el is ér jó eredményeket, egy idő után fizikailag is és mentálisan is kiég, kimerül.

 

Ezért nagyon fontos, hogy minden diák – a lehető leghamarabb – megtalálja azt a tanulási stílust, mely számára könnyen menedzselhető és a lehető legjobb eredményekre sarkalja őt.

———-

 

Okos Bagoly képességfejlesztő, kreatív napközis tábor 8-12 éves diákoknak

Részletek és jelentkezés itt.

Turnusok:

június 24-28. minden nap 7:30-17:00-ig

július 22. – 26.  minden nap 7:30-17:00-ig

augusztus 26-30.  – Iskolakezdésre hangoló (minden nap 7:30-17:00-ig)

 


Oberholster Venita képe a Pixabay -en.

 


Post written byMajoros Melinda

Melinda Majoros // Visit website

NO COMMENTS

DARE TO LEAVE A REPLY?

*

 

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .