Blog
Női jóga – könnyített Napüdvözlet

08

okt

0

comm

női jóga

Category

Női jóga – könnyített Napüdvözlet .

A videó a bejegyzés végén található.


Sokszor próbálkoztam különféle jóga órákkal, de valahogy soha nem éreztem magam jól utánuk, sőt, még jobban elfáradtam. Nem értettem, hogy miért…
Aztán elkezdtem foglalkozni mélyebben a nőiség témájával és a női energiarendszerrel, és rájöttem arra, hogy azért nem érzem jól magam a jóga órákon és utána, mert azok mind yang típusú energiákkal dolgoznak és nem veszik figyelembe a női lét, a női test sajátosságait.

Mit is jelent ez? Mi is a gond?
Jelenleg a földön az egyensúly erősen ki van billenve a yang (férfi) energia irányába, ezért ha tovább erősítjük magunkban a yang oldalt, akkor még rosszabbul leszünk. Mind a férfiaknak, mind a nőknek szükségük van arra – életbevágóan fontos! -, hogy a yin minőséget integrálják magukba, és kiegyensúlyozzák vele a yang erőket.
De ez csak az egyik része a miértnék!
Nők vagyunk, női testben, ezért nagyon fontos, hogy figyelembe vegyük a női test sajátosságait. Figyelnünk kell női szerveinkre, a ciklusunkra, egészségi állapotunkra, hangulatunkra, máskülönben komoly gondokat okozhatunk magunknak.

Ebben a videóban a könnyített napüdvözletet végzem – cicáim segítségével  – mely az egyik bemelegítés a női jógában.

Étkezés után minimum 1 óra teljen el, csak akkor jógázzunk!

Mire kell közben figyelni:

  • menstruáció esetén a térdeinket kicsit nyissuk szét, hogy ne nyomjuk a méhünket
  • az első 3-4 körnél a hegytartásnál ne nyújtsuk ki a térdeinket (menstruáció alatt végig hajlítva kell maradni ebben a pózban)
  • nyitásnál, nyújtásnál belégzés, összehúzódásnál kilégzés
  • a hátrahajlás óvatos és finom legyen, ne terheljük túl a gerincet
  • a cicahátnál igyekszünk minél magasabbra domborítani a hátat, lapockákat távolítjuk egymástól, állunkat közelítjük a nyakhoz
  • előrenyújtózásnál a mellkast közelítjük a talajhoz, egyenes a gerinc, vállakat távolítjuk a füleinktől, csípőnket magasra emeljük, 
  • a hegytartásnál a vállakat távolítjuk a füleinktől és a lapockákat közelítjük egymáshoz, sarkainkat közelítjük a talajhoz

Ez az egyszerű könnyített jóga sor nagyon jótékony hatással van a női szervekre, átmozgatja az egész testet, nyújtja és finoman erősíti az izmokat, csökkenti a stresszt.

Jó gyakorlást! 

 

Ha szeretnél női jógázni, de ahol élsz ott nincs rá lehetőséged, akkor csatlakozz az online kezdő jógaóráimhoz.

Kattints ide érte! 

Szeretettel,
Melinda


Post written byMajoros Melinda

Melinda Majoros // Visit website

NO COMMENTS

DARE TO LEAVE A REPLY?

*

 

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .