A meditáció alapjai.

A  meditáció

A meditáció alapjaiMindenki rohan, igyekszik, fáradhatatlanul csinálja a hétköznapi küzdelmeit. De a fáradhatatlanság nem tart örökké. Szükség van az elménk és a testünk regenerálására, szükség van az érzelmeink és gondolataink lecsendesítésére. 
 .
 .
 .
 .
Mindenkinek szüksége lenne meditálásra. Töltődjünk fel életenergiával.

 

Szeretnélek megajándékozni a lehetőséggel, már csak el kell kezdened. Akár most!

 

A meditáció alapjai

Sokan nem mernek elindulni az úton, mert nem vágnak neki az ismeretlennek, így nem tapasztalhatják meg a meditáció jótékony hatásait…
Emlékszem, amikor még soha nem meditáltam, akkor fura tévképzeteim voltak és azt gondoltam, hogy ez valami nagyon bonyolult és nehéz dolog, amihez hihetetlen nagy koncentráció és belső erő szükséges. Pedig nem így van…  🙂 
.
 
Legelőször is különbséget kell tennünk a meditáció
és a vizualizáció között.
.
🕉️ A meditáció lényege az, hogy elcsendesítsük az elménket, és egy belső béke állapotba kerüljünk. Ennek az elérése és fenntartása kitartást, rendszerességet és gyakorlást igényel. A jó hír az, hogy már nagyon rövid idő alatt megtapasztalhatod a meditálás jótékony hatásait.
🕉️ A vizualizáció lényege az, hogy meditatív állapotban az elménk teremtő erejét egyhegyűen ráfókuszáljuk egy bizonyos témára.
Pl.
– egy-egy szervünkre, hogy gyógyítsuk,
– egy célunkra, hogy megteremtsük,
– energiákra, hogy megtapasztaljuk,
– mantrákra, szimbólumokra, hogy tanításokat és gyógyítást kapjunk tőlük,
 
Ahhoz, hogy jól tudjunk vizualizálni, el kell sajátítanunk a meditációt, mert nélküle nem tudunk egyhegyűen fókuszálni. Hiába ülök le és próbálom egy-egy témán tartani a gondolataimat, ha nincs meg a meditációs jártasságom, akkor a gondolataim azonnal elkalandoznak. Ahhoz, hogy fókuszban maradjak, hatalmas energiákat kell mozgósítanom, így a teremtésem harmat gyenge lesz, ahhoz képest, amit elérhetnénk. Az eredmény vagy az lesz, hogy nagyon kitolódik a megvalósulás és ezért idő előtt feladom, vagy pedig megteremtődik, de nem teljesen úgy, ahogy szerettem volna.

 

Merj belevágni, cselekedj, meditálj!

 

Hogy kezdj hozzá?
.
I. lépés
Ülj le egy kényelmes meditációs pózba.
– kényelmesen keresztezd a lábaidat
– csukd be a szemed
– mindkét ülőgumót egyformán terheld
– a csípődet egy picit billentsd magad alá, így a derékrész kiegyenesedik és a terhelés megszűnik + az energiák szabadon tudnak áramlani
– a has laza
– a mellkasod középpontját (szívcsakra) emeld meg, emeld ki 1-2 cm-ert
– ha ennek hatására a derekad újra homorú lett, akkor billentsd megint a medencédet
– a vállakkal finoman körözz, és finoman húzd lefelé (ne erőltesd, ezek finom, pici mozdulatok)
– álladat közelítsd a torkod felé, de csak annyira, hogy a nyaki szakasz kiegyenesedjen
– fejtetővel felfelé, farokcsonttal lefelé nyújtózz (itt is finom, pici mozdulatról van szó)
– lélegezz természetesen és könnyedén
 
Ha a fenti lépéseket végig csináltad, akkor most a tested egy kényelmes és egyenes pozícióban van, mely mind fizikálisan, mind mentálisan, mind energetikailag nagyon jótékony.
 
II. lépés
A figyelmedet vidd az orrjáratokhoz és csak arra fókuszálj, ahogy a levegő ki és beáramlik. Ha felmerülnek benned gondolatok, akkor tudatosítsd magadban, hogy most meditálsz és szeretettel térj vissza a légzés figyeléshez. Maradj addig ebben a figyelem állapotban, amíg csak tudsz, amíg jól esik. Már 2-3 perces meditációval óriási eredményeket tudsz elérni.
 
III. lépés
Namaste kéztartás

       Namaste kéztartás

Miután eldöntötted, hogy befejezed a meditációt, akkor adj időt magadnak arra, hogy valóban visszatérj a jelenbe. Még ha csak 2-3 percig meditáltál, akkor is szükség van erre a lépésre.

– engedd el a légzés figyelését és hagyd, hogy természetesen áramoljon
– figyelmedet vidd a lábaidra és finoman mozgasd meg a lábujjakat
– figyelmedet vidd a kezeidre és finoman mozgasd meg a kézujjakat
– tedd össze a két kezedet a mellkasod előtt namasté kéztartásba, dörzsöld össze őket, hogy jó melegek legyenek, majd helyezd őket a csukott szemeidre
– tartsd itt a őket, és élvezd a kellemes meleget, ahogy átjárja a szemeidet
– majd amikor úgy érzed, pislogj bele a tenyereidbe és engedd le a két kezed
 .
 .
Hol? 
Ha már gyakorlott vagy, akkor képes vagy bárhol meditálni. 🙂
Viszont amíg eljutsz idáig, érdemes betartani pár “szabályt”.
Legyen a hely:
– aránylag csendes
– aránylag tiszta 
– aránylag friss levegőjű
Ezen felül:
– le tudj ülni kényelmesen
– ne legyenek a közeledben
– legyen nyugodt 5-10 perced, és ne azon stresszelj, hogy el kell indulnod
.
.
.

Milyen problémákra ad megoldást a meditáció?

  • Segít a fizikai testben lévő feszültségek, fájdalmak, feloldásában.
  • Segíti az öngyógyító folyamatokat.
  • Segít a fizikai testben lévő energetikai blokkok feloldásában. 
  • Segít a zakatoló gondolatok lecsendesítésében.
  • Segít a stressz csökkentésében.
  • Segít feltöltődni életenergiával.
  • Segít kapcsolódni a felsőbb énünkkel.
  • Segít a transzcendens élmények megélésében.
.
.
.

Milyen problémákra ad megoldást a vizualizációval egybe kötött meditáció?

  • Segít a mások által bennünk hagyott energiák visszaküldésében.
  • Segít a saját energiáink – melyek másoknál maradtak – visszahívásában. 
  • Segít feltöltődni életenergiával.
  • Tudatosan teremthetjük a vágyott életet, egészséget, mentális és érzelmi állapotot.

.

Kiknek való a meditáció?

  • azoknak, aki szeretnék megtisztítani testüket és energiarendszerüket
  • azoknak, akik szeretnék a stresszt csökkenteni
  • azoknak, akik szeretnének nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbá válni
  • azoknak, akik szeretnének újra egészséges, önazonos emberekké válni
  • azoknak, akik spirituális úton járnak
  • azoknak, akik transzcendens élményeket szeretnének megtapasztalni

.

Kiknek nem való ez a meditáció?

  • azoknak, akik ragaszkodnak mások lehúzó energiáihoz és kötöttségben akarnak élni
  • azoknak, akik az anyag negatívan lehúzó energiáiban akarnak maradni
  • azoknak, akik nem akarnak tenni azért, hogy az életük és az egészségük jobbá váljon
  • azoknak, akik tovább akarnak szenvedni a stressztől és annak negatív következményeitől
 .
 .

🕉️ Sikerült a meditáció?

🕉️ Milyen érzés?

🕉️ Szeretnél magasabb szintre lépni?

 .

Ha nehézségeid támadtak a meditációval kapcsolatban,
egy vezetett meditáció segíthet!

 .
Akarva-akaratlanul oda adjuk a másiknak energiáink egy részét. Még most is ott vannak náluk, most is távol vannak tőlünk és hiányzik belőlünk, a teljességünkből.
 
 Az energia cserét el lehet végezni vizualizációval, meditációval, tudati gyakorlatokkal.
 
Erre az energia cserére született meg az Energia visszahívó meditáció, mely egy biztonságos, tiszta térbe vezet téged, ahol ez az energia csere megtörténik.
Igen, jól gondolod, nem mindegy, hogy milyen módon és milyen térben történik az energia visszaáramoltatás. Segítek Neked! Segítek és végigkalauzollak ezen a meditációs utazáson, hogy visszakapd az energiáidat!
.
Bármily kérdés felmerül benned, keress bátran a melinda@eletorom-onismeretnoknek.hu e-mail címen.
 
Majoros Melinda - önismeret nőknek
Szeretettel,
Melinda