Blog
A női önbizalomhiány tünetei

07

nov

0

comm

női önismeret

Category

A női önbizalomhiány tünetei .

Posted in: női önismeret

 

A női önbizalomhiány tünetei – tudunk róla, mégse vesszük észre és nem teszünk ellene.

 

Nem az a tény tesz boldoggá, hogy mid van, ki vagy, hol vagy, mit csinálsz – csakis az, hogy mit gondolsz minderről.” Dale Carnige

 

Az önbizalom és az önmagunkhoz való pozitív hozzáállásnak köszönhető az, hogy sikereket és örömteli eredményeket gyártunk magunknak – életünk minden területén.

Viszont ha az önbizalom hiánnyal randizunk folyamatosan, és negatívan állunk magunkhoz, akkor ne lepődjünk meg azon, hogy a siker és az eredményesség messze elkerül bennünket.

Ugyan ki ne szeretné az önbizalomhiányt hátsón billenteni és véglegesen kitenni a szűrét az ajtón?  😉 

De ahhoz, hogy valamit meg tudjunk változtatni – azaz most hátsón billentsük az önbizalomhiányt -, ahhoz ismernünk kell annak a bizonyos dolognak a tulajdonságait.

Tehát ha tartós és szerelmetes kapcsolatot akarok az önbizalommal, akkor bizony tudnom kell, hogy mik azok a dolgok, amik miatt hanyat-homlok menekül tőlem. 

 

NÉZZÜK A NŐI ÖNBIZALOMHIÁNY TÜNETEIT:

Amikor valakivel találkozol, a legelső információkat róla a testbeszédén keresztül kapod.

Milyen a testbeszéde egy olyan nőnek, akinek romokban van az önbizalma?

  • Testtartás: görnyedt, vállait összehúzza, melleit elrejti -> takarja nőiessége elsődleges szimbólumát
  • Arckifejezés: fáradt, szomorú, keserű. Sokszor sápadt színű.
  • Szemeiben szomorúság ül, hiányzik belőle a női lét tüze.
  • Kézfogása: erőtlen, gyenge, ép hogy csak megérinti a másik kezét.

 

Az öltözködés és az ápoltság/higiénia is sokat elárul az önbizalmunkról.

  • Az önbizalom hiányos nők szinte mindig elhanyagolják a külsejüket.
  • Ruhájuk rendetlen, gyűrött, nem összeillő, nem áll jól neki, sokszor fekete vagy szürke színű.
  • Hajukat, körmüket nem ápolják.  Előnytelen a frizurájuk, sokszor csak “lóg” a fejükön és rendszeresen zsíros, nem mossák meg időben.
  • Ha sminkelik is magukat, az előnytelen, hiányos.

 

Szintén önbizalom hiányt mutat a nem megfelelő viselkedés, mely lehet túlzó és lehet visszahúzódó:

  • Negatív kritizálás: Mindig mindenben és mindenkiben talának hibát. Csak úgy jó, ahogy ők gondolják/csinálják. Szeretnek másokról rosszat, bántó kritikát mondani, ezzel is kiemelve a saját vélt tökéletességüket.
  • Sokat és irreálisan dicsekszenek: Szeretnek kérkedni híres és fontos barátaikkal, kiterjed kapcsolatrendszerükkel, családjukkal, elért eredményeikkel. Jellemző rájuk a “ki tud nagyobbat mondani” attitűd.
  • Agresszivitás: Mások felett akarnak uralkodni. Zsarnokok. Arrogánsak. Türelmetlenek. Ha alárendelt helyzetbe kerülnek, akkor túlzásba viszik az alázatosságot, domináns szerepben pedig túlzásba viszik az uralkodást, fölényességet.
  • Pesszimista magatartás: Mindig aggódnak valamin. Nekik mindig van valami “jó nagy nehézség” az életükben. A jóban is a rosszat látják/keresik. Ha kritizálják őket, összeomlanak. Sok bennük a szégyenérzet (testük, gondolataik, múltjuk, viselkedésük, aktuális élethelyzetük stb. miatt).
  • Önpusztítás, önszabotázs: Önromboló cselekedetek garmadája (ide tartozik a fizikai test táplálásának a hiánya is!). Nem tudnak lemondani a szenvedélybetegségeikről, teljesen kiszolgáltatott nekik (alkohol, cigaretta, drog, játékszenvedély, stb.).
  • Félénkség, határozatlanság: Megfelelési kényszertől szenvednek, mindenkinek a kedvére akarnak tenni. Megszállottan függnek a dicsérettől, bátorítástól. Fontos döntéseiket és feladataikat rendszeresen halogatják és/vagy másra hárítják.
  • Bizonytalan viselkedés: Rémítő számukra a társaság középpontjában lenni. Elvörösödnek, ha rájuk irányul a figyelem. Mások társaságában feszültek, idegesek, zavartak. Beszédük halk, sokszor zavaros, érthetetlen, “motyog az orra alatt”. Kerülik a szemkontaktust.

 

A fenti tünetek nem jelentkeznek egyszerre.

Az önbizalom hiány először mindig a személyiség leggyengébb részén válik láthatóvá.

A jó hír az, hogy tehetünk önmagunkért, tehetünk azért, hogy a mi önbizalmunk is erős, stabil és valódi legyen!

 

Egy kis önelemzésre hívlak most! wink

Ha van kedved, nézd meg, hogy a te önbizalmad milyen állapotban van.
Az írás mindig gyógyít és segít. Javaslom vesd be ezt az önsegítő módszert.

Szóval vegyél elő egy füzetet és írd össze, hogy milyen önbizalomhiány tulajdonságokat fedezel fel magadban a fentiekből.
Ez azért fontos – mint, ahogy a levél elején írtam -, mert csak azt tudod megváltoztatni, amit ismersz, amiről tudsz!

FONTOS!

Ne hibáztasd magad, ne minősítsd magad!
Egyszerűen csak tárgyilagosan fogadd, hogy jelenleg ez a helyzet.

Majd utána kezd el feltérképezni, hogy mit is tehetsz.

Több blogbejegyzéssel készülök, amikben olyan módszereket adok át, amikkel segíteni tudsz önmagadnak.

 

Szeretettel

Melinda 


Post written byMajoros Melinda

Melinda Majoros // Visit website

NO COMMENTS

DARE TO LEAVE A REPLY?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..