Blog
Inkontinenciát súlyosbító tényezők és a megoldási lehetőségek

20

jún

0

comm

egészséges életmód

Category

Inkontinenciát súlyosbító tényezők és a megoldási lehetőségek .


Az inkontinencia – vizelet visszatartási probléma – kialakulását elősegítő tényezők:

1. Túlsúly.
Az inkontinencia elkerülése vagy megelőzése érdekében, nagyon fontos a helyes életmód. Tehát ha nem megfelelő, akkor az elsők között kell szerepelnie az életmód váltásnak és a testsúly csökkentésnek.

2. Nehéz fizikai munka.

3. Tartós köhögés.
Ezért a köhögést kiváltó okot fontos minél hamarabb megszüntetni.

4. Bizonyos gyógyszerek.

5. Hormonális problémák.

6. Tartós székrekedés.

A stressz is az inkontinencia kialakulását elősegítő tényező – mely a leggyakoribb inkontinencia – kialakulásának egyik oka a gátizmok meggyengülése. Ezen izmok tónus vesztése, gyengülése többek között a várandóság, a szülés, hormonális változások, gáti műtétek és sérülések miatt jöhet létre.
Ebben az esetben a megoldás a gáti izmok erősítése, tornáztatása.

A késztetéses inkontinencia (hirtelen jelentkező vizelési inger) hátterében kóros húgyhólyag ingerlékenység áll. Tanulmányok igazolják, hogy ebben az esetben is nagyon sokat tud segíteni az életmód változtatás.  Oda kell figyelni, hogy mikor, mennyit és milyen folyadékot iszunk.. Kerülni kell a hólyagot irritáló koffein tartalmú és a szénsavas italokat. Fontos a napi minimum 2 liter folyadékot fogyasztása – lehetőség szerint tiszta víz -, ami megóv a vizelet besűrűsödésével járó hólyag irritációtól. Itt is fontos az életkornak megfelelő testsúly elérése és a megfelelő rendszeres mozgás.

A késztetése inkontinencia megszüntetésében sokat segít a viselkedésterápia.

A viselkedésterápia két részből áll:

I. Hólyag tréning: a hólyagkontroll javítása és a vizelések közötti időtartam meghosszabbítása a cél. A tréning során a a vizelési inger jelentkezésekor vizelet vissza tartás történik addig, amíg az erős inger nem csökken, és csak utána megy a beteg a mellékhelyiségbe.
II. Medencealapi izmok tréningje. Ebben a tréningben a medencealapi izmok – többek között a húgycső körüli izmok – kontrakciós (szorító, záró) erejét javítjuk. Bizonyított, hogy a gáti izomzat tornáztatása, erősítése javítja a húgycső záró funkcióját, melynek következtében az akaratlan vizeletvesztés megszüntethető és megelőzhető.

 

Attól függően, hogy mi a kiváltó oka, többféle kezelési mód és megoldás létezik. Az egyik leggyakoribb kórforma, a női stressz inkontinencia a medencefenék izomzatát erősítő gyakorlatokkal megszüntethető!

A stressz inkontinencia megszüntetésére
van mód és lehetőség >>
 Női egészségmegőrzés


Post written byMajoros Melinda

Melinda Majoros // Visit website

NO COMMENTS

DARE TO LEAVE A REPLY?